Для початку роз’яснимо, що ж таке технічний паспорт на житловий будинок. Це документ, що містить важливі технічні показники будинку. Серед них – кількість поверхів і/або кімнат, дата зведення будинку, площа загальна і житлова, використовувані будматеріали, адреса об’єкта та інше. До уваги береться прибудинкова територія і ті прибудови, які там розміщені (погреби, альтанки, навіси, теплиці, гаражі сараї і т.д.). Не забуваємо і про менш значні споруди – колодязі, вигрібні ями, ворота. Завжди є інформація про власника, але відразу уточнюємо — документ не встановлює права власності на об’єкт нерухомості.
Придбали квартиру, побудували будинок – оформлення техпаспорту не завадить. Адже особисте майно краще оформити за всіма правилами і нормами. Щоб узаконити володіння придбаним або зведеним житлом, доведеться зіткнутися з процесом отримання технічного паспорта. Його видають на основі проведеної інвентаризації. Що важливо – оформити технічний паспорт можна не тільки на будівлю повністю. Цілком законно виготовляється такий документ і для окремої квартири, і для об’єднаних груп приміщень.
Невелике пояснення: не варто ставити знак рівності між техпаспортом і техпланом – це не одне і те ж. Техплан не вимагає оцінки від фахівців і не включає такий великий масив даних. Зате паспорт на будинок не має обмежувальних термінів дії.
Навіщо потрібен техпаспорт на будинок або квартиру? Все просто:
• введення житлового будинку/квартири в експлуатацію;
• законна угода про продаж приміщення;
• складання заповіту і передача будинку в спадщину;
• із спільної власності виділяють частину/частку житлового будинку;
• оформлення кредитів;
• бажання перепланувати об’єкт.
Ми вже згадували, що техпаспорт на будинок – це не правовстановлюючий документ. Проте, господар будинку зобов’язаний зайнятися цим питанням, адже оформлення почнеться тільки після його замовлення. Відмова від оформлення документа не позбавляє власника права власності, але може спричинити ряд неприємних моментів. Хочете швидко перепланувати невелику ділянку приміщення? Дозвіл на це необхідно отримувати на основі техпаспорту. Виявили бажання оформити заповіт – та ж проблема.
Виготовити технічний паспорт на житловий будинок можливо тільки після проведення спеціальної технічної інвентаризації. Вона передбачає певний перелік робіт:
• заміри житлової та загальної площі об’єкту (а також прилеглих об’єктів);
• оцінка стану приміщення (в цілому, окремих поверхів/кімнат);
• фіксування даних в установленому порядку.
Після реформування сфери будівництва та спрощення процедур отримання різних документів, технічну інвентаризацію замовити можна не тільки в спеціальному комунальному бюро. Сертифіковані спеціалісти з приватних БТІ можуть сміливо братися за роботу. Вони володіють переліком тих же повноважень, тому виданий документ має юридичну силу.
Існує поняття первинної інвентаризації (її проводять при введенні приміщення в експлуатацію) і вторинної. Але процес оформлення техпаспорту від цього не змінюється.
Технічний паспорт роблять не для того, щоб закинути його в папку з іншими документами. У спірних ситуаціях з приводу нарахування податків, вартості або розділу житла, займаної площі наявність всього лише одного паспорту зробить Ваше життя простішим. Для правильного оформлення техпаспорту на будинок потрібні:
• документи на землю, де побудований об’єкт;
• заповіт або договір дарування;
• договір купівлі-продажу;
• документи на приватизацію;
• індивідуальний податковий номер;
• паспорт.
Перелік можна продовжувати – багато що залежить від того, як Ви стали власником будинку/квартири. При процедурі отримання техпаспорту спеціалізовані заклади можуть запросити дещо доповнений пакет документів. Головне заздалегідь уточнити – що потрібно при оформленні технічного паспорту та інвентаризації. Звісно, процедура займе певну кількість часу і затребує фінансів.
Якщо хочете отримати техпаспорт в максимально стислі терміни і без подальших проблем – команда фахівців LegalDok допоможе Вам в цій справі. Ціна наших послуг завжди співвідноситься із якісно виконаною роботою.