Якщо Ви серйозно замислюєтеся про створення будинку або ж будь-якої іншої житлової нерухомості, Вам необхідно врахувати всі моменти, а головне – основа вашого задуму – будівельний паспорт.
За українськими нормами допускається зводити конструкцію нерухомості з площею, яка не перевищує 300 кв. м, не більше 2-х поверхів у висоту з повною відповідністю будпаспорту. Такий регламент поширюється і для землеволодінь – сараїв, альтанок, гаражів, сторожок і так далі.
Документ на будівництво оформляється згідно 27-ої статті ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» 2011-го року. У законі містяться вимоги до розміщення і побудови нерухомості.
Які ж об’єкти нерухомості потребують паспорт на будівництво?
Акт на новобудову діє на споруди цільового об’єкта нерухомого майна, серед них: дачні садиби, споруди присадибного господарства і садівництва.
Як оформити будівельний паспорт?
Для отримання документу досить подати до відділу архітектури вашого району заяву з проханням видачі паспорту на будівництво. Пишеться заява в довільній формі, але до неї необхідно додати наступні документи:
• план зведення: місце забудови, розташування, висота будівель, відстань до найближчих ділянок сусідів; Тут важливо зауважити, що вимоги до масштабу – 1: 500. Обов’язково на плані вказати наземні/підземні комунікації і звірити документ зі службою газу і водоканалу.
• нотаріально завірена копія державного акта на ділянку. Сюди підійде копія документів, підписаних при оренді земельної ділянки;
• завірене у нотаріуса схвалення на забудову власником сусідньої земельної ділянки;
• у виняткових випадках можуть затребувати проект будівництва з фасадами.
У Києві для реконструкції житлового, дачного або садового будинку, Вам також знадобиться будпаспорт. При цьому, до списку документів додадуться письмові згоди сусідів і балансоутримувача будинку на початок проведення роботи. Заява та Ваші прикріплені документи повинні розглянути в термін не більше 10 днів. Далі Вам буде або відмовлено, або дозволено подавати повідомлення про початок будівельних робіт. У разі успіху, всі подані документи підписуються у головного районного архітектора. І лише після всієї цієї процедури Ви зможете отримати будпаспорт на руки. Не поспішайте починати будівництво під час оформлення дозволу, адже це є незаконним і згубно вплине на отримання заповітного документа.
Якими повинні бути всі ваші довідки і документи, які ви подаєте на оформлення паспорту?
Щоб не переробляти все по кілька разів, запускаючи процес оформлення по новому колу, варто відразу перевіряти на точність і правильність всі дані, які Ви подаєте в Департамент містобудування. Наприклад, ваш план, який подається в пакеті, треба складати на копії топографічної зйомки місцевості, де розташована будівля, яку повірено в Київській міській державній адміністрації. Він повинен містити всі майбутні споруди і відповідні розмітки. До графіку треба додати експлікацію запланованих будівель.
В обхід бюрократії
На сучасному ринку послуг Вам надають широкий вибір для придбання будівельного паспорту. Для цього варто звернутися до відповідної компанію, яка допомагає оформити документи на дозвіл. За різними підрахунками виходить, що при підготовці кожної довідки окремо Ви оплачуєте певну суму. Іноді, документи варто переробляти і всі доводиться починати спочатку. При таких обставинах втрачається більше грошей. Договір на оформлення паспорту на будівництво обійдеться економніше і збереже ваші нерви. Компанія УІТЦ допомагає підготувати всі документи, а розгляд і отримання паспорту проходить за звичайною процедурою.
Що далі?
Маючи будпаспорт Вам треба подати повідомлення в Держархітектурно-будівельну інспекцію для сигналу про початок зведення об’єкта. По завершенню туди ж віднести декларацію про старт експлуатації будинку чи іншої споруди.
Не забувайте, що в Україні передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність за спорудження об’єктів без будівельного паспорту. За рішенням суду такі споруди можуть зноситися, а забудовнику накладатися штрафні санкції зокрема, згідно зі статтею 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності». Нелегальні споруди не підключать до жодної централізованої інженерної мережі, а зробити будпаспорт на вже збудоване приміщення дуже затратно і складно.